30 Nisan 2014 Çarşamba

Space Engineers İnşa Süresini Kısaltma


Merhaba mühendisler. Biliyorum artık güncelleştirmeleri pek yayınlamıyorum. Aslında epey de geçti diyebilirim. Güncelleştirmeleri yazıya dökmektense youtube aracılığıyla  bir kanal üzerinden  türkçe video çekebilirim diye düşünüyorum. Malum tahmin edersiniz ki görsel olarak sunmak daha öğretici olacaktır. Ya da yine üşenirsem yazı ile de devam edebilirim. Gördüğüme göre artık Türkiye' den de oynayan oyuncuların sayısı artıyor. Bu da blogu yazmama neden oluyor. Çünkü eğer oyun düşündüğüm talebi görmeseydi blogu yazmayı da bırakacaktım.

Bu yazımda ise benim de yeni yeni kullandığım ve oyunu kolaylaştıran bir ip ucundan bahsedeceğim sadece. Bir program kurmanıza gerek yok ya da mod falan kurmuyorsunuz. Eğer biliyorsanız zaten yazıyı okumayı bırakabilirsiniz. Fakat bilmiyorsanız buyurun yazının devamına.




Space Engineers da her bloğun, her nesnenin bir yaratılma, oluşturulma, inşa etme süresi var. Rafineri ve Montajcının bir cevheri işlerken ve onu kullanıp bir obje yaratırken (çelik plaka, iç plaka, kurşun geçirmez cam vb) geçecek süreyi harita ayarlarınızdan ayarlayabiliyorsunuz. Ben genellikle X10 kullanıyorum ki bu bana ancak yetiyor. Bir de dediğim gibi blokları kaynak makinesiyle inşa ederken ki süre var. Bu süre aslında baktığınızda epey sıkıcı bir hal almaya başlıyor bir yerden sonra. Bir an önce gelişmek istiyorsunuz ama hafif zırhlı bloğu yaparken bile 8 saniye geçiyor. Bunun için  çok basit bir şey yapacağız.

Masaüstüne gelin ve "Steam" kısayoluna sağ tıklayıp dosya konumunu aç deyin.
Steam klasörü açtıktan sonra izlemeniz gereken yol

SteamApps> common> Content> Data>

Bu klasörün de içine girdikten sonra .sbc uzantılı dosyaları göreceksiniz (eğer dosya uzantıları sizde gözüküyorsa, gözükmüyorsa da gerekli değil kafa karıştırmasın.)

Bunlardan CubeBlocks.sbc dosyası ile işimiz var ve gayet de kolay.

Öncelikle CubeBlocks.sbc dosyasının bir kopyasını alıp yedeğini oluşturun. Sonra da değiştireceğiniz CubeBlocks.sbc dosyasına sağ tıklayıp birlikte aç deyin ve "Wordpad" i seçin. Ya da isterseniz notepad. Ben Wordpad i seçtim.

Açtığınız dosya bir xml dosyası. Şimdi yapmanız gereken şey

CTRL + F tuşuna basın ve açılan arama kutusundan şunu arayın..

"buildtime"

sonrakini bul dedikten sonra ilk olarak şu satırları göreceksiniz..

</BuildProgressModels>
      <BlockPairName>
LightArmorBlock</BlockPairName>
      <EdgeType>Light</EdgeType>
      <BuildTimeSeconds>
8</BuildTimeSeconds>

Burada okuduğumuza göre Hafif zırhlı blokun inşa süresi 8 saniyeymiş.

Bense bunu 1 saniye olsun istiyorum ve şöyle yapıyorum.

</BuildProgressModels>
      <BlockPairName>
LightArmorBlock</BlockPairName>
      <EdgeType>Light</EdgeType>
      <BuildTimeSeconds>
1</BuildTimeSeconds>

Süreyi değiştirmek için sadece ama sadece

<BuildTimeSeconds>DEĞİŞTİRİLECEK DEĞER</BuildTimeSeconds>

yukarıda yazan yeri değiştiriyorum.

Peki anlaşılması için bir tane daha değiştirelim.

Arama kutusunu kapatmadığım ve bir sonraki bloka geçmek için tekrar "sonrakini bul" diyorum.

</BuildProgressModels>
      <BlockPairName>
LightArmorSlope</BlockPairName>
      <MirroringY>Z</MirroringY>
      <MirroringZ>Y</MirroringZ>
      <EdgeType>Light</EdgeType>
      <BuildTimeSeconds>
5</BuildTimeSeconds>
      <DisassembleRatio>2.5</DisassembleRatio>
    </Definition>

Eğimli Hafif zırhlı bloğun inşa süresi 5 saniyeymiş. Bence bu da biraz uzun bir süre inşa etmek için. Burda da işte şöyle yapıyorum.

</BuildProgressModels>
      <BlockPairName>
LightArmorSlope</BlockPairName>

      <MirroringY>Z</MirroringY>
      <MirroringZ>Y</MirroringZ>
      <EdgeType>Light</EdgeType>
      <BuildTimeSeconds>1</BuildTimeSeconds>
      <DisassembleRatio>2.5</DisassembleRatio>
    </Definition>


Ayrıca istediğiniz diğer blokların da süresini değiştirebilirsiniz (diğer bloklar derken örneğin; küçük reaktör, reflektör, cam, montajcı, konveyör, revir, tekerler ve diğer inşa edilebilen tüm bloklar). Ve yine bu ayarlarla eğer oyun kurucu olursanız oyuna dahil olan arkadaşlarınızın bu ayarları yapmasına gerek kalmadan faydalanmasını sağlayabilirsiniz. Bu arada güncellemeyle birlikte ayarlarınız gidecektir. Ama yaptığınız değişiklikleri yedeklemenize gerek yok. Çünkü her güncellemeyle birlikte dosyların içeriği değişiyor. O yüzden baştan yapmanız gerekecek. Benden şimdilik bu kadar Mühendisler.İyi oyunlar! Bana da yardım ettiği için oyun arkadaşım Ericmcray' a teşekkürler.


0 Yorum :

Yorum Gönder

Lütfen sorularınızı açık ve net bir şekilde sorduğunuzdan emin olun. Bazı soruların cevaplarını bilmiyor olabilirim. Nihayetinde ben de insanım. Ama elimden geldiğince yardım etmeye çalışacağım. Yanlışlarımı düzeltmekten çekinmeyin ve lütfen küfürlü ve hakaret söylemleri içeren yorumlar göndermeyin.